maandag 12 januari 2015

Xan's Hair Diary: 2 years naturel!!


Hey hey,

Zo dat is weer eens een lange tijd geleden dat ik een post schreef over mijn haar. Het leek mij daarom leuk om weer eens een update te geven over de groei van mijn haar. Ik leg ook in "rap" tempo uit wat ik met mijn haar doe als ik het gewassen heb. Veel lees plezier.






Mijn "naturel" reis begon 2 jaar geleden. Na alle frustratie besloot ik voor een bc (big chop) te gaan. Zie hieronder de foto. Ik moet eerlijk zeggend dat ik het echt 3 keer niets vond. Maar ik geef eerlijk toe; het was nodig en ik ben blij dat ik het heb gedaan. Je kunt hier klikken om te zien hoe mijn haar er toen uitzag.

Januari 2013
Ik had niet gemeten hoeveel cm het was nadat ik de bc had ondergaan. Niet zo slim van mij maar geeft niet; mijn haar is in 2 jaar tijd een aardig stuk gegroeid en dat is zeker goed te zien. Door middel van een goede verzorging kom je er natuurlijk wel. Ik ben op dit moment blij met de lengte van mijn haar. Mijn persoonlijke doel is tot mijn kin dus ik mag nog wat maanden wachten. 

Mijn haar voordat ik het heb gewassen. - Januari 2015
Mijn haar net gewassen.
Anyway... even "rap" tempo uitleggen hoe ik mijn behandel na het wassen. Sinds drie maanden geleden was ik mijn haar met de Hair Repair Invigorating Shampoo (yes, een mond vol) van het merk Organic Root Stimulator. Ik vind de shampoo heel erg fijn; mijn haar voelt na het wassen zacht aan en er zitten geen klitten in. Ook geeft de shampoo, door de mint, een heerlijk tintelend gevoel op de hoofdhuid. Ik gebruik daarna meestal geen conditioner dit omdat ik mijn haar meestal een deep conditioning geef. Om eerlijk te zijn was ik mijn haar met shampoo als ik snel wil zijn of lui ben (slecht; I know).

Nadat ik mijn haar heb gewassen; droog ik het af met een (katoenen) t-shirt. Vervolgens zet ik er vet (een mix van castor olie, shea butter en olijf olie). Na het invetten twist ik mijn haar. Zie hieronder foto nummer 1. Dat doe ik trouwens vanuit de losse pols. Ik kam mijn haar nauwelijks tot niet. Ik separeer alles met mijn vingers. 


Voor de nacht bind ik mijn haar met een satijnen doek. En in de ochtend (foto 5) haal ik de twist eruit. Ik maak ze van onder naar boven los en om het wat voller eruit te laten zien doe ik de losgemaakte twist nogmaals in twee stukken (foto 3 en 4). 

Klaar om te gaan.
Na het losmaken van de twist ben ik eigenlijk klaar om te gaan. Nog even een sjaaltje in mijn haar en finito. De sjaaltje zijn natuurlijk op verschillende manieren te binden. Zo nu en dan maak ik er ook een mooi kapsel van. En met de koude dagen probeer ik toch wel een protective hairstyle te zetten. Geen nep vlechten in maar zorgen dat ik mijn haar moisturized houdt en de punten goed verstop tegen de kou. Dat was voor nu mijn update van mijn haar. 

Love,
          Xan

2 opmerkingen:

  1. Superleuk om je hair journey te zien :D Misschien moet ik ook maar eens beter mijn haar gaan verzorgen...

    X

    BeantwoordenVerwijderen