woensdag 15 januari 2014

Bodieboost: genieten, gezond eten en afvallen


Hii allemaal,

Het nieuwe jaar is weer begonnen, dit betekent vaak dat veel gewoontes worden veranderd. Ook ik heb besloten om een aantal gewoontes te veranderen dit jaar. Daarbij ga ik ook op vakantie en wil ik er dus op mijn allerbest en allerblijst uitzien.



Het eerste waar ik aan dacht was shit ik ben te laat begonnen! Dat is natuurlijk ook wel waar, ik had al vorig jaar zomer moeten beginnen. Maar ik ben een echte uitsteller en dus ben ik dit jaar begonnen. Beter te laat dan nooit zeggen ze wel eens.

Ik ben begonnen met meer water te drinken, of laten we zeggen ik ben begonnen met water drinken. Ik heb al die lekkere sapjes uit huis verbannen. Ik probeer elke dag minstens één liter water te drinken en dat red ik met 3 volle glazen. Mijn glazen zijn huge! Daarbij ben ik ook vaker gaan eten in kleinere porties. Ik at vroeger als het een goede dag was 3 maaltijden en dan veel. Heel veel! Ik zie momenteel nog geen veranderingen, dat kan ook niet echt in zo'n korte tijd. Hoewel ik wel kan zeggen dat ik mij al wat beter voel, vooral omdat het water drinken en het aanhouden van de porties erg goed gaat.

Maar de grote vraag die ik elke avond heb en soms ook in de middag is: Wat moet ik eten?
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn inspiratie al op was voor ik begon haha.

Ik had al eerder van Bodieboost gehoord. Dat is momenteel een van de snelstgroeiende afslankmethodes ontwikkeld door Charlotte Willems en haar eerste boek was in 2012 uitgekomen. Het bleek een methode te zijn waarbij je gewoon kan en mag snoepen; wat dus zorgt dat je er niet chagrijnig van wordt. Dat klinkt natuurlijk geweldig en mijn interesse was gewekt. Ik vind het sowieso heel interessant om ideeën op te doen uit zulke boeken. Laatst hadden wij een mail ontvangen met informatie over een nieuw boek.


Charlotte heeft namelijk een kookboek uitgebracht met een dagboek. Het kookboek is voor mijn dagelijkse vraag dus een geschenk uit de hemel.  Het kookboek bevat allemaal succesrecepten van Charlotte en ook van de Bodieboost ambassadeurs. Je vind in het boek verder allemaal leuke tips en ook antwoord op vele vragen. Wat verder ook interessant is, is dat je achter in het boek een wetenschappelijke onderbouwing vind voor het dieet. Naast het boek zou je dus ook het dagboek kunnen kopen, daarin kun je je voortgang, doelen en motivatie bijhouden.

Zelf vind ik dit allemaal erg goed klinken. Ik denk dat ik dit boek snel in huis moet gaan halen. Vooral voor de recepten. Haha ik ben echt een sucker voor recepten. En het feit dat ik naast de lekkere recepten ook gezond eet is natuurlijk een pré. En hey als ik daarbij ook nog paar kilo's kan kwijtraken?!

Het Bodieboost kookboek is te koop voor euro 17,95,- en het dagboek is te koop voor euro 4,95,-. Verdere informatie kun je vinden op de website.

XOXO!
Sherr

2 opmerkingen: