zaterdag 21 juli 2012

Songs Down Memory Lane


Hii iedereen!

Ken je dat? Er komt een liedje langs in de extreem lange afspeellijst die je op je telefoon of mp3 heb staan en je hebt meteen een instant lach op je gezicht. Ik heb dat met een heleboel liedjes en ik ga nu een aantal met jullie delen.



Ik heb een gevarieerde muzieksmaak. Maar meestal luister ik naar de wat oudere liedjes, omdat ik die nog steeds wel het mooist vind. Ik ben om eerlijk te zijn niet echt fan van de muziek van tegenwoordig. (haha ik klink zo oud) Ik ben een sucker voor slowjams en ja ik hou van spaanstalige liedjes. De liedjes hieronder zijn natuurlijk niet al mijn favorieten, maar dit zijn de diehards die altijd met elke telefoon meegaan en die momenteel ook nog steeds op mijn mp3 staan. Ik moet wel waarschuwen dat het een lange post wordt. Ik ga namelijk proberen de liedjes er ook bij te plaatsen. Plus ga ik erbij vertellen wat voor herinnering ik heb aan het lied. De kwaliteit van de videoclips is trouwens niet altijd goed. Maar sommigen zijn dan ook echt oud of hebben niet eens een videoclip.

Yo Quisiera Saber - Divino y Baby Ranks


Dit was/is het liedje dat Xan en ik eigenlijk elke zomer wel langs laten komen. Dit was/is ons zomerlied. Toen Xan en ik jonger waren (lees: 14t/m18) liepen wij altijd buiten nutteloos rond. We waren altijd buiten aan het chillen en ja ik moet toegeven dat het weer vroeger toch net iets beter was dan nu. Elke keer als ik dit liedje hoor denk ik aan onze avonturen buiten. En dat zijn er echt heel wat! Haha

Pasame La Botella - Match Y Daddy


Ik ben in de zomer van 2006 voor het eerst alleen naar Aruba op vakantie geweest. Ik was 18 en voelde mij onwijs awesome! Mijn vriend woonde toen op Aruba dus heb die zomer ook veel tijd met hem doorgebracht. Dit lied was toen een hit op Aruba, en omdat het voor mij een onvergetelijke zomer was, krijg ik elke keer een lach op mijn gezicht als ik dit lied hoor.

Ven Bailalo - Angel Y Khriz


Ik ging in 2005 naar het HBO. Daar leerde ik mijn andere vriendin Dee kennen. Met haar ging ik naar allerlei feesten. Dit was wel een lied dat wij op elk feest hoorden. Zodoende werd dit ons lied.

Raindrops - Pitbull Ft. Anjuli Stars


Nu een lied met een andere sfeer. Ik heb een aantal belangrijke mensen verloren in mijn leven. Daarin zal ik niet de enige zijn. Ik weet eigenlijk niet hoe ik moet beschrijven wat dit lied voor mij betekent. Dit vind ik een mooi lied en hier luisterde ik heel vaak naar in die moeilijke tijden.

I Swear - All 4 One
(Just Friends versie)


Wat zal ik hierover zeggen haha. Uhm dit lied is het lijflied van Xan en mij. Ik weet niet hoe het zo is geworden haha. Maar eigenlijk zingen wij dit lied altijd ook op deze manier (als de clip) na en ik denk dat dit binnen onze vriendschap de favoriete film is.

Clavado En Un Bar - Maná


Ik had in 2009 mijn derdejaarsstage en ik moet zeggen dat ik echt de meest vreselijke stageplek ever had! De cliënten en het werk was heel leuk hoor, maar mijn begeleidster en mijn werkbegeleidster waren echt vreselijk! En dat zeg ik nog aardig. Maar goed ik had elke dag om 17.00 uur dus wel een opkikker nodig. En daar gebruikte ik dit lied voor. De tekst heeft er helemaal niets mee te maken maar het gaat om de muziek zelf. 

Vlindertjes - Cache Deluxe


Zoals jullie weten woon ik nu samen met mijn vriend. Daarvoor moest ik altijd reizen om hem te zien. Ik hou sowieso erg van deze liedjes, maar deze heb ik as we speak nog steeds op mijn mp3 en luister ik nog steeds. En ja ik ben nou eenmaal verliefd he! Dus vlindertjes all over the place =)

Rosalia - Juan Luis Guerra


Bij dit lied moet ik altijd aan Aruba denken. Ik weet nog toen ik jong was toen TMF nog bestond was Renate naar Aruba gegaan. En ik weet nog dat zij bij de beelden van Aruba allerlei liedjes van Juan Luis Guerra draaiden. Rosalia koppel ik sindsdien dan ook aan Aruba. Plus het is een lekker danslied =)

Lo Que Paso, Paso - Daddy Yankee


Om het af te sluiten een van (volgens mij) de eerste liedjes die ik heb gehoord van reggaeton en van mijn favoriete reggaeton artiest. =D

Het is echt een hele lange post geworden! Muzieksmaak is natuurlijk erg persoonlijk, maar toch hoop ik dat wel dat jullie de tijd hebben genomen om tenminste een stukje van elk lied te horen. Ik heb echt heel wat liedjes die een emotie bij mij oproepen. Ik noem het een gave, maar ik weet altijd liedjes te vinden met de tekst die mijn gevoelens van dat moment beschrijven. Anyway zoals jullie kunnen zien kan ik  wel uren en pagina's doorgaan. =) 

Welk lied roept bij jou herinneringen op?

XOXO!
Sherr
Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten