maandag 26 maart 2012

Sweet & Delicious



Een aantal weken geleden ben ik door een vriendin gevraagd mee te gaan naar een chocolaterie. Ik vond het een leuk idee, dus why not... Zij had een cadeaubox waarbij zij kon kiezen uit verschillende locaties. Amsterdam is lekker dichtbij: Dus werd het Ultimate Delicious in Amsterdam.


Het is een kleine winkeltje. Achter in je winkel kun je zitten. Volgens mij wordt het er ook niet heel erg druk. Als je binnen komt ruikt het ook lekker zoet. Je moet er natuurlijk van houden.
Je kunt er ook taarten, koekjes en bonbons kopen of bestellen. Voor feestjes altijd leuk. De taarten zijn er ook heel erg leuk versiert. Wij hebben begrepen dat het assortiment zo nu en dan veranderd. Variatie is natuurlijk belangrijk.

Eenmaal binnen was het natuurlijk de vraag wat wij zouden nemen...Altijd een dilemma als je teveel lekkere dingen voor je ziet. =) Na een tijdje kijken besloten wij wat het worden zou:
Mijn vriendin nam Forest Fruit met een kopje thee en ik ging voor de Citron Vert met chocolademelk.

De Citron Vert was echt heerlijk. Het zag er ook zó mooi uit. Het was een gebakje met, de naam zegt het al, citroen. De onderkant was een soort harde deeg. Vulling, lekker zacht er romige mousse.
De Forest Fruit was volgens mijn vriendin ook heel erg lekker. Het gebakje bestond uit een onderlaag en bovenlaag. De onderlaag was cake en de bovenlaag kwark. Allebei lagen waren gevuld met aardbeien en bosbessen. Het gebakje zag er ook héél erg mooi uit.


Ik hou van chocola ♥, maar het kan ook teveel zijn. Dit was dus het geval met de chocolademelk. Om eerlijk te zijn had ik "cacao" verwacht. Maar neee...ik kreeg ECHTE chocolademelk. Letterlijk: gesmolten chocolade wel met een glaasje water (anders ben je binnen no time misselijk).  Van geleerd, dus next time ook maar een kopje thee of koffie. =P

De hapjes zijn hartig, dus voor de rest van de middag waren we goed gevuld. =P 

Citron Vert

Forest Fruit





Chocolademelk


Ultimate Delicous is niet ver van Amsterdam Centraal Station. Het is ook heerlijk om na een dag shoppen of tijdens de lunchtijd daar iets te nuttigen.Het is van 09:00u - 18:00u open.
Een leuk idee om te doen =)

-xxx-
  a
    n

Geen opmerkingen:

Een reactie posten